reklamowymarty

Struktura reklamy

Reklama to w dzisiejszych czasach nie tylko narzędzie, które służy do zachęcani do produktu. Reklama staje się również środkiem przekazu, wyrazem, również wyrazem artystycznym. Nie zawsze tak było, niegdyś reklama służyła jedynie odpowiedniej prezentacji produktu. Jej zadaniem było tylko pokazanie go widzom i zachęcenie do nabycia. Nie wysilała się w swoim wyrazie i swojej formie. Raczej było to krótki i bardzo prosty przekaz. Jako taki był jednak nieskuteczny, a konkurencja, która nigdy nie śpi stopniowo zaczynała pokazywać swoją kreatywność. Skoro tak, to zaczęły się pomału wyścigi właśnie w dziedzinie kreatywności. Kto będzie bardziej twórczy, kto będzie bardziej pomysłowy, kto ma więcej i lepsze pomysły, żeby do siebie przekonać klienta, żeby zachęcić do siebie i żeby stać się rzeczywiście konkurencyjnym. Z czasem jednak jasnym się stało, że to nie treść najbardziej intensywnie przemawia do widza, ale forma. Treść musi być bardzo prosta, krótka, najlepiej w formie hasła czy sloganu, który jednoznacznie będzie kojarzył się z danym produktem czy z daną usługą. Nie może być zbyt rozbudowany bo sam siebie zaciemnia. To obraz, dźwięk i dodatkowe atuty formy przemawiają bardziej przekonująco do klienta i to tych narzędzi należałoby użyć, żeby rzeczywiście osiągnąć sukces. I to też mamy dziś. Reklamy w swojej warstwie treściowej są bardzo proste. Przemawiają do klienta sloganami i językiem korzyści, nie informując o technicznych elementach towaru czy jego składzie. Przecież to jest ważniejsze, ale nie w reklamie. W reklamie właśnie ważniejsza jest korzyść jaką otrzymamy z posiadania towaru czy skorzystania z usługi.